Hopp til navigasjon Hopp til innhold
Amazon har allerede vanvittig mange kunder i nettbutikken sin. Kan de få dem med på en meldingsapp? (Ill.: aftvnews.com)

Nå skal Amazon også lage meldingsapp

Har sett nesten ferdig produkt.

Amazon er verdens største nettbutikk, og har vanvittig mange kunder. Nå skal de være godt i gang med å lage en meldingsapp med navnet Anytime.

Undersøker blant kundene
De skal ha begynt spørre kundene sine for å finne ut av hvilke funksjoner som er viktigst, og å oppdage hva de ønsker i en meldingsapp.

I følge en Amazon-kunde som har deltatt i undersøkelsen skal produktet være så godt som ferdig, skriver AFTV News.

Skal koble til alle
Den ny appen skal kunne koble til andre personer ved å bare bruke navn, og ikke telefonnummer, som kan tyde på at den vil koble seg opp mot andre sosiale nettverk for å fasilitere kontakt mellom brukere.

Anytime blir imidlertid ikke kryptert. I bildet vi har sett om funksjonene til appen (under) vil den bare kryptere «viktige meldinger» som for eksempel inneholder bankdetaljer og lignende.

Vil tilby handling på Amazon
Appen skal også ha mange funksjoner vi kjenner fra andre meldingsapper som bildefiltre og spesialeffekter, gruppesamtaler med spill, og videosamtaler.

Siden Amazon også er verdens største nettbutikk, skal det selvfølgelig bli muilg å handle gjennom appen – og å få kontakt med bedrifter og tjenester.

Dette er ikke første gangen Amazon dypper tærne i meldinger. De lanserte støtte for videosamtaler og -meldinger for Echo-høyttalerne i mai, og de har allerede en meldingsapp for bedriftsmarkedet kalt Amazon Chime.

Hva synes du? Trenger verden enda en meldingsapp?

Kilder
AFTV News
Neowin

Stikkord: amazon, lynmeldinger, meldinger